Работа по проекти, финасирани по ОП „Развитие на човешките ресурси”
- Проект „Подобряване на качеството на образованието в средищните училища чрез въвеждане на целодневна организация на учебния процес”. Основна цел на проекта е подобряване качеството на образователно – възпитателния процес чрез насърчаване развитието на ключови компетентности, творчески способности и умения за живот, необходими на учениците в съвременното общество; създаване на възможности за успешно преминаване в следващ клас и ограничаване на рисковете за отпадане от училище поради затруднения в усвояването на учебното съдържание; подобряване на материалната база с оглед осигуряване на подходяща образователна среда за провеждане на целодневна организация на учебния процес. От началото на учебната 2014/2015г. в училището ни, което е средищно за учениците от с. Бабинци и с. Васильово, са сформирани четири полуинтернатни групи, съответно в пети клас – две групи – към момента с общо 50 ученици, една в група в шести клас – 25 ученици и една в седми клас – 28 ученици. В момента в целодневната организация за пети клас са обхванати 57.3 % от учениците, в шести клас – 33.78 %, в седми клас – 25.93 % от учениците. Критерий са сформиране на групите в пети клас е успехът на учениците от удостоверението за завършен начален етап, като целта е по-ефективна работа както с добрите ученици, така и с тези, които имат сериозни пропуски в знанията си. Целодневната организация включва пълния образователен цикъл – ЗП, ЗИП, СИП, самоподготовка, отдих и игри, обедно хранене. На учениците, включени в ПИГ, се осигурява поевтиняване на обедното хранене. Целта на самоподготовката е да допринесе за правилното и трайното усвояване на учебния материал и да съдейства за формиране на навици за самостоятелно учене с разбиране, да стимулира любознателността и стремежа към знание, толерантното взаимодействие чрез усъвършенстване на уменията за общуване. Включването на повече ученици в целодневната организация на учебния процес играе положителна роля както по отношение справянето на учениците с учебния материал, така и по отношение уплътняването на свободното време на учениците с дейности, които насърчават личностното им развитие.
- Проект „Включващо обучение” – трета учебна година училището ни работи по проект „Включващо обучение”. Целта на проекта е да се осигури подкрепяща среда за равен достъп до образование и за осъществяване на качествено образование, съобразено с индивидуалните потребности на всяко дете. По проекта работят ресурсен учител и психолог. Към момента на ресурсно подпомагане са 9 ученици, съответно един в пети клас, трима в шести клас и пет ученици в осми клас.
- Проект „Ученически практики” – Проектът има за цел постигане подобряване на качеството на професионалното обучение и образование и улесняване достъпа до практическо обучение чрез повече и по-добри възможности за практика в реална работна среда. За настоящата учебна година практиката на учениците в хотел „ЕНИЦА” стартира на 09 февруари 2015 г. с 19 ученици от професионалните паралелки в десети и единадесети клас и дванадесети клас, подбрани от екипа по проекта по изработени критерии. Към момента в реална работна среда работят 18 ученици.
- Проект „Подкрепа за равен достъп и личностно развитие” по ОП «Наука и образование за интелигентен растеж». Новият проект предвижда шест основни дейности, чрез които ще бъдат продължени и допълнени дейностите, добрите модели и практики, реализирани по проект „Включващо обучение”. Акцентът в него е върху обученията на всички работещи в тази област за повишаване на техните знания, умения и компетентности и за усъвършенстване на екипната работа и сътрудничеството между тях. По проекта продължават да работят ресурсен учител и психолог. Към момента допълнителна подкрепа по проекта получават 14 ученици със специални образователни потребности, съответно петима в пети клас, трима в шести клас, трима ученици в седми клас, един ученик в осми клас и двама ученици в десети клас.
- Проект „Развитие на способностите на учениците и повишаване на мотивацията им за учене чрез дейности, развиващи специфични знания, умения и компетентности – Твоят час – Фаза I ” – по проекта е сформиран съвет „Твоят час”; общо сформирани по проекта 25 групи, в които общо са включени 223 ученици. Осем са групите за преодоляване на обучителни затруднения със 71 включени в тях ученици. Седемнадесет са групите за извънкласни дейности; 23 са учителите от училището, които работят като ръководители на групи. Групи по проекта:
- Клуб „Гражданско образовние”;
- Клуб „Екскурзоводство”;
- Арт-ателие „Декупаж”;
- Клуб „Иконопис”;
- Клуб за туризъм, спорт и здравословен начин на живот;
- Клуб за утвърждаване и популяризиране на българската историческа памет и традиции;
- Литературен клуб „С магията на словото”;
- Мажоретен състав;
- Клуб „Млад географ”;
- Клуб „Млад физик”;
- Клуб „Програмиране, дигитални умения и иновативно мислене;
- Клуб „Работа с училищната WEB страница”;
- Група „Психология на общуването”;
- Театрално ателие;
- Ученическа компания за предприемачество;
- Клуб „Училищна медия”;
- Фолклорен клуб;
- Групи за повишаване знанията и компетентостите по математика в V, VI, VII, IX, и X клас;
- Групи за повишаване знанията и компетентостите по математика в V и VI;
- Група за повишаване знанията и компетентостите по английски език в IX клас;